Oct 6, 2011

Ako som zacal...

Dnes som bol na prvej schodzke s veducim mojej bakalarskej prace. Temu som si volil, da sa povedat, iba podla nazvu, pretoze popis vypisanych bakalarskych prac v informacnom systeme je velmi strucny. Ale nazov bol dostatocne vystihujuci a pochopil som ze bude treba vytvorit software, ktory by vedel analyzovat nejake video a rozpoznavat na nom urcite objekty a ich vlastnosti (len tak mimochodom nazov BP, ktoru som si vybral znie "Vizuální systém identifikace poruchových stavů systémů letounu").

Tato tema mi padla do oka ked som prisiel z prednasky o PC videni. Jeden profesor o tom tak zaujimavo vykladal, ze som ho pocas celeho vykladu pozorne pocuval (ani raz som nepozrel do notasu co nove na facebooku), ba da sa povedat, ze som kazde jeho slovo uplne hltal. Len tak mimochodom ta prednaska bola pocas letnych prazdnin. Dostal som totiz moznost zucastnit sa kurzu Socrates IP na Krete. Boli to asi moje dva najkrajsie tyzdne ktore mali co-to do cinenia so skolou :)


Ale spat ku schodzke s veducim. Ocakaval som ze bude prebiehat v pokojnej atmosfere, ze mi bude povedane ako zacat, aku literaturu si mam nastudovat a ze sa dozviem co presne budem v tej BP robit. Ale veci sa nevyvyjali uplne podla mojich predstav. Po tom ako som sa predstavil veduci hned zacal vykladat a nezastavil sa dobrych 10 minut. Z tohoto rozpravania som sa dozvedel asi tolko, ze to co je napisane v zadani je uplne nezavazne, ze mam moznosti kolko len chcem. Mozem si vybrat ci budem analyzovat pohlad na palubnu dosku lietadla a zistovat stav roznych kontroliek, alebo seria kamier bude sledovat klapky na kridlach lietadla a budem urcovat ich vychylenie. Dalej ze si mozem vybrat ci to chcem pozorovat na lietadle alebo na vrtulniku(tu samozrejme plati iba sledovanie pristrojovej dosky). No a este som sa dozvedel ze ak sa mi toto nebude pacit, ze mozem vytvorit nejake komponenty alebo algoritmy na letovy simulator, ktory sa nachadza v priestoroch FIT. Mal som co robit aby som si vsetky tieto informacie zapamatal. Potom veduci navrhol, aby sme sa isli pozriet na spominany simulator. Mohol som si ho dokonca aj vyskusat a zapilotovat si :) Tu mi este parkrat zdoraznil ze moznosti mam naozaj vela a je to len na mne.Prislubil mi, ze s pracou mi pomozu a budu sa snazit aby som napisal naozaj svelu pracu, ku ktorej by skusobna komisia nemala ziadne pripomienky. Dalej mi ponukol, ze ku simulatoru budem mat pristup kedykolvek mi to vyhovuje a mozem si priviest aj kamaratov alebo frajerku, aby som sa pochvalil na com robim :) Ja som nejako naznacil, ze najviac sa mi pozdava varianta, kedy budem analyzovat pristrojovu dosku. Veduci sa ku tomu tiez priklonil, pretoze tato varianta slubovala najvacsi prinos do praxe. Bude mozne kontrolovat pilota, ci neprekracuje niektore hodnoty letovych parametrov, ci nezabudol na nejaky ukon a ci dodrzuje to co mu bolo nakazane od riadiacej veze. Tak sme sa dohodli, ze sa pojdeme pozriet na letisko Brno-Turany na ich experimentalne lietadlo. Aby som vedel do coho idem, pripadne si pozrel moznosti kam by sa dala pripevnit kamera.

The SimStar - letovy simulator
Tak asi tolko ku prvej schodzke, este aj teraz spracovavam v hlave vsetky tie veci co mi boli povedane. Dufam ze sa mi tam co najskor utrasu a budem mat jasno ako dalej....

No comments:

Post a Comment